יום חמישי, 21 בפברואר 2013

יאיר לפיד, אל תיכנע

יאיר, אל תיכנע לביבי. עדיף כבר ללכת לבחירות. אני מרגישה קצת לא נוח לפנות אל יאיר לפיד כ"יאיר", כי אנחנו לא מכירים. אבל יש בו משהו ביאיר, שמשדר נגישות ותחושה שזה ממש בסדר. האמת אני גם לא נוהגת לכתוב על פוליטיקה ובודאי שלא להגיד למישהו אחר מה נכון לו לעשות. אבל הנושא הפוליטי מטריד אותי בימים האחרונים ואני הרי תמיד כותבת את אשר על ליבי, אז החלטתי לפתוח גם את זה. 
האמת, אני מודה שטעיתי לגבי יאיר לפיד, או לכל הפחות אני מקווה שטעיתי. בבחירות האחרונות לא הצבעתי לו. למה? כי חשבתי שמדובר בעוד בועה שתתפוצץ, הרגשתי שהוא עושה את כל הדברים הנכונים ובסך הכל מנסה למצוא חן בעיני כמה שיותר אנשים, לא חשבתי שבאמת יש אג'נדה ועקרונות אמיצים מאחורי החזות המיינסטרימית. טעיתי. רק אחרי הבחירות והתמיכה הגדולה במנדטים ש"יש עתיד" זכתה לה התחלתי לחקור את התופעה, הבנתי שלפני הבחירות לא העמקתי ולא בחנתי את תפיסת העולם והעקרונות שמניעים את יאיר ואת "יש עתיד".  לא הלכתי לשמוע את יאיר באחת ההרצאות שלו, אפילו לא נכנסתי לאתר המפלגה, ניזונתי רק מהתקשורת, שעיוותה את התמונה, אולי רק מעצם שטחיות הסיקור שסיקרה.
היום, חודש אחרי הבחירות אני חושבת שאני מבינה קצת יותר טוב את התופעה שנקראת "יש עתיד". נראה שבכל זאת יש משהו בסיסמה "פוליטיקה חדשה". חשבתי שזו סיסמה נבובה, ריקה מתוכן, אבל האמת שהמחשבה שיש שם פוליטיקאי שבאמת מאמין שאפשר לקיים פוליטיקה חדשה נוסכת בי תקווה. וההתנהלות של יאיר לפיד מאז הבחירות באמת מסתמנת כפוליטיקה חדשה. 
הבנתי שלהגיד ששמאל או ימין, הם לא רלוונטיים, זו לא דרך לשאת חן, אלא אמירה מאוד נכונה המבטאת חשיבה לטווח ארוך. כי אם נכיר במציאות שבה אנו חיים, אנחנו כנראה עדיין לא בשלים להסכם מדיני, או  לשתי מדינות לשני עמים. ולבחור דווקא להתמקד בבעיות שבאמת נוגעות לכל אחד מאיתנו, בעיות שאנו חווים אותן ביום יום שלנו, היא בחירה הרבה יותר אמיצה ונכונה. אולי כשיהיה לנו טוב יותר וחלוקת הנטל שוויונית יותר, נוכל גם בקלות רבה יותר להתחבר לזכות הבסיסית של השכנים שלנו לחיות ולהתקיים בכבוד במדינה משלהם.
אז אם מאמציו הפחדניים של ביבי להקים קואליציה על בסיס עלי התאנה של הפוליטיקה לא ישאו פרי ונלך שוב לבחירות (הלוואי, כן יהי רצון) אני את הקול שלי אתן ליאיר לפיד. ולא רק אני, גם בעלי. בעלי שכבר שנים מואס בפוליטיקאים ומדיר את עצמו מהצבעה לכנסת. בעלי שחושב שכל השיטה מקולקלת ואין טעם, אפילו הוא אמר לי רק לפני כמה ימים, אחרי שלמד קצת על "יש עתיד", שאם יאיר לפיד לא יוותר על העקרונות שלו, הוא יצביע לו בבחירות הבאות.
אז יאיר, הצלחת לגרום לבעלי, ששם x על הפוליטיקה, לשקול לבחור מחדש, רק על זה מגיע לך שאפו. על זה שהחזרת לבית שלנו את המחשבה שאולי בכל זאת יש מנהיגים, יש אנשים שחושבים לטווח ארוך, כאלה שמונעים באמת מתוך רצון לשפר לכולנו את החיים ולא לסדר לעצמם כיסא, כסף וכוח. 
ושיהיה ברור, זה לא שישבנו וחיכינו שיושיעו אותנו, זה לא הסטייל שלי ובודאי לא של בעלי. אני לא מחכה שהממשלה שלי תוריד לי מן מהשמיים וכל בעיותיי עלי אדמות יסתדרו. ממש לא. להיפך, אני מאמינה שהחיים שלי יעוצבו בדמותי ובדמות בחירותיי. בדיוק כפי שהסתדרתי עם הממשלות האחרונות ועם הגישה הפחדנית והתקועה של ביבי, ברור לי שגם בעתיד אסתדר, ולא משנה מה יהיו הגזירות פה. אני פשוט לא מאמינה לזרוק אחריות על אחרים, גם אם זו ממשלה או כנסת וגם אם תפקידם לדאוג לאזרחים, אני את המסע שלי עושה בכוחות עצמי, צעד צעד. חיה לפי אמונתי ולא נותנת לקשיים  ולכשלים הרבים שקיימים במדינה הזו להוציא לי את הרוח מהמפרשים. 
וזה לא שאני לא חושבת שאין מה לשפר כאן. אני אשמח מאוד למשל אם מערכת החינוך, המקולקלת ביותר לטעמי, תשתנה מן היסוד. אני אשמח אם מי שקובע יבין שלהוציא תעודת בגרות זו לא מטרה, אלא מקסימום אמצעי וגם זה תלוי לצורך מה. אבל כיוון שאין לי שליטה על מערכת החינוך, ויתרתי על הקיטורים ומצאתי ביחד עם בעלי פתרונות יצירתיים לחינוך ילדינו. 
וזה נכון כמעט לכל אספקט בחיים שלנו. אני יודעת שיש לי יכולת לשנות מהותית דברים רק בחיים שלי, ובזה אני מתמקדת. אני לא רק חולמת על עתיד ורוד יותר לילדיי, אני נותנת להם את הכלים שאני מאמינה שיעזרו להם ליצור עתיד כזה, ללא קשר למציאות החיים סביבם.
ועם זאת, איפה שהוא עמוק בלב יש תקווה קטנה שיהיה פה אחרת, כי אני מאמינה בכל מאודי בנפלאות של המדינה הזו, המדינה היחידה בעולם שיש לי. והייתי מאוד רוצה שהעולם של נועה, זה שמציג את העקרונות של "יש עתיד", יהיה גם העולם של שירה, שחר, נוגה וארז שלי.
כי כשלוקחים אחריות אפשר להתמודד עם כל נטל, ולסחוב הרבה על הגב, אבל ברור שעדיף בלי.
ואתה יאיר הפחת בי תקווה, לראשונה מזה זמן רב, שאולי זה אפשרי גם ברמת הכלל. שסוף סוף הגיע לפוליטיקה מישהו אמיץ, שלא בא כדי לעשות לביתו, אלא עזב את סיר השמנת כדי לעשות לכולנו. מישהו שלא רק מדבר בגובה העיניים כדי לרצות את קהל הבוחרים, אלא באמת מבין את קהל הבוחרים ומרגיש אותם. פשוט כי הוא ישראלי, כמו שניסח את זה אביך, טומי לפיד. 
אז את הקול של בעלי ושלי בינתיים הרווחת, רק מהעמידה האיתנה שלך מול הסחטנות הפוליטית הכל כך אופיינית של ביבי וחבר מרעיו. ואם אתבדה ובסופו של יום תיכנע ותתפשר על עקרונותיך, אני אסתדר. אבל האור שזה אך הגיח בקצה המנהרה, ייעלם. אז יאיר, אני מבקשת ומקווה שלא תיכנע. תישאר נאמן לעקרונותיך ולפוליטיקה החדשה, גם אם זה אומר ללכת לבחירות. בינינו, אתה יכול רק להרוויח מללכת לבחירות. כי הפעם המחיר הכלכלי של בחירות נוספות יהיה שווה את הרווח הצפוי בכל כך הרבה תחומים בטווח הארוך. 

3 תגובות:

  1. נירית,בתור אחד שסלד (כמו בעלך)מהפוליטיקה,דווקא בבחירות האחרונות החלטתי לעשות מעשה והצטרפתי ליש עתיד מיומה הראשון.שמחתי להיות ראש המטה בישובנו ושמחתי עוד יותר לראות אצלנו ובכלל את הסחיפה שהייתה .נעצבתי (כי הייתי אופטימי מדי) על % ההצבעה הנמוך (שהרי החרדים ,תושבי יו"ש וש"ס מצביעים קצת יותר מ100%)בקרב אנשים כמוני וכמוך.אבל,יש שינוי באוויר וגם אם יש עתיד לא תהיה בקואליציה של נהנתניהו ,לא נורא.הבחירות האלה הן הפרומו של הבחירות הבאות.
    חוץ מזה אני נהנה לקרוא את פרי עטך,לא תמיד מסכים אבל נהנה.אורגד.

    השבמחק
  2. היי נירית, קודם כל אהבתי את הכתוב ואיך שכתוב, ויאללה נריץ את הערב שלך אצלי - ואולי יבואו אחריו עוד כאלו!!
    בקשר לנושא, אני גם מאנשי יש עתיד בכפר , יחד עם אורגד, ( שהריץ והניע), אני בדקתי אותו לאורך ולרוחב והלכתי לשמוע אותו שהיה כאן בכפר ורדים, וקראתי על כל אחד ואחת מאנשי יש עתיד ומאד התרשמתי והרגשתי בתחושה עמוקה שיש תקווה - והלכתי איתה ואכן יאיר הוא נגיש - איש חם, חכם וחרוץ.. ומשתמש בטכנולוגיה העכשווית - אז זה מגיע ונוגע!! יאללה שיהיה לו בהצלחה וגם לנו!!

    השבמחק
  3. שלום לך נירית
    כתבת כל כך נכון גם אני מרגישה כמוך
    אבל היה לי האומץ להצביע ליאיר לפיד
    האמת היא שאף שנה לא הייתי מעורבת בבחירות
    יאיר לפיד נכנס לי לנשמה ואני מרגישה שיש לנו אדם שבאמת אכפת לו מהעם ולא מהכסא בכנסת.
    נקווה שבעזרת צוות יש עתיד יהיה לנו עתיד טוב יותר
    בהצלחה לכולנו.

    השבמחק