יום ראשון, 3 במרץ 2013

טבעונות מחוץ לבית

מאז שהתחלתי עם הטבעונות לא יצא לנו לצאת לאכול בחוץ. באופן כללי אנחנו לא משפחה שנוהגת לבלות הרבה בחוץ, ביתנו מפלטנו ביטחוננו, אנחנו יוצאים החוצה רק לחגוג מאורע משמח או אם יש סיבה מספיק טובה להזיז אותנו, ולרוב אין. 
אבל בשבת האחרונה היה מזג אויר מקסים ולשחר המתוק יש תיכף יום הולדת, אז החלטנו להתחיל בחגיגות. 
כטבעונית חדשה טעיתי לחשוב שאם אנחנו יוצאים לאכול בחוץ, אנחנו צריכים לחפש מסעדות שיתאימו לצרכינו המיוחדים. חשבתי לתומי, שמסעדה צמחונית היא התחלה טובה, אבל כרגיל מחשבות פה ומציאות שם. 
אז בספונטניות התארגנו, נכנסנו לרכב ונסענו למסעדה הצמחונית שסומנה כפוטנציאל להיות מסעדת הבית של משפחת אושר הטבעונית. אז זהו שכל כך לא. האמת, שכבר כשהגענו היו את הסימנים המרכזיים שאנחנו לא בכיוון, החצר שבה הילדים היו אמורים לרוץ, היתה לא יותר מפיסת חול, שעליה זרוקות כמה ספות מג'ויפות ובמקום חוויה קולינרית מרגשת, קיבלנו זיכרונות אהבה מהודו. 
אני בטוחה שמסעדה שבמאכלים ובמהות שלה עושה הומאז' להודו אולי משמחת אנשים רבים, אבל לא אני ולא בן זוגי חובבי הז'אנר. אני גם לא בטוחה שהגישה שנתקלתי בה אתמול שהמלצרית עשתה טובה שסיפרה לנו מה יש, כי תפריט אין ושהכוסות ידעו ימים נקיים יותר תורמת למאכלים ההודים. אוכל הודי הוא טעים ונפלא, גישת הסגפנות ההודית פחות. מה לעשות אבל לכלוך, אדישות שירותית, גישת ה"תיקח בעצמך ותעזוב אותי באמ'שלך" לא הגישה השירותית החביבה עליי. 
האוכל היה סביר, לא מעלף, אני מבשלת אוכל טבעוני הרבה יותר מוצלח. אבל החוויה הכוללת לא היתה לטעמי. 
אני לא חושבת שאם הפסקתי לאכול מן החי, אני מיד הופכת לעיוורת, תתרנית שלא אכפת לי איכות האוכל, הניחוח במסעדה, האסתטיקה, העיצוב והשירות. העיקר, שאתם לא מגישים בשר. 
נראה כאילו אם אתה הולך בתחום מסוים בחייך לעולם אולי רוחני יותר, כמו טבעונות. מיד מתבקש שתוותר על כל צרכיך ותסתפק בעליבות כוללת. לי זה ממש לא מתאים. 
החוויה אתמול היתה מאוד מעשירה, כי הבנתי מה לא מתאים לי. ולא בטוחה שהייתי יכולה להבין את זה ללא הביקור במסעדה.
הבנתי שיהיה לי קל יותר ליהנות ממנה טבעונית במסעדה לא טבעונית. ולמעשה ברוב המסעדות הטובות והאיכותיות בהן ביקרתי בשנים האחרונות אפשר בקלות למצוא מספר מנות שלא על בסיס החי. 
זה שאני בוחרת לאכול אוכל טבעוני לא אומר שלא מגיע לי ליהנות מחוויה גסטרונומית יוצאת מן הכלל. הרי בשביל זה אני הולכת למסעדה מלכתחילה. אני רוצה להתרגש מהאוכל שלי, לקבל מנה שאני לא מכינה בבית או כזאת שתגרום לי לרוץ ולנסות להכין בבית.
ולא, אין בי שום נים רוחני שמאמין שעליי לוותר על הצרכים הבסיסיים שלי. האמת שלתת ביטוי לצרכים שלי זו המהות האמיתית של רוחניות בעיניי. ואם אחד הצרכים שלי הוא לדאוג לרווחה שלי, אז זה צריך לבוא לידי ביטוי גם בבחירת המסעדות. 
אני מקווה שיגיע יום ואוכל ליהנות מארוחה מדהימה במסעדה טבעונית פרופר וממש ליד הבית, מי יודע אולי זו אני שארים את המיזם, אבל בינתיים נחגוג עם מנות טבעוניות במסעדות רגילות, את הזיכרונות מהודו, אני משאירה להודים. 
ובשבוע הבא נצא כנראה למקצה שיפורים במסעדה שבה נקבל את השירות שנעים לנו. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה